Yıldız Holding’den Rekor Büyüme: Konsolide Ciroda Yüzde 70, İhracatta Yüzde 100’ü Aşan Büyüme
Yıldız Holding’den Rekor Büyüme: Konsolide Ciroda Yüzde 70, İhracatta Yüzde 100’ü Aşan Büyüme

Yıldız Holding’den Rekor Büyüme: Konsolide Ciroda Yüzde 70, İhracatta Yüzde 100’ü Aşan Büyüme

09.01.2023

75 bin çalışanıyla kendini global bir Türk şirketi olarak tanımlayan Yıldız Holding, ülkemizin en çok tercih edilen işveren markalarından biri olmayı sürdürürken tüm dünyada 2022 yılını rekor bir büyümeyle kapatıyor. 

2020’nin başlarından itibaren dünyayı sarsan salgının etkileri küresel boyutta toparlanmayı zorlaştırırken, IMF senelik küresel büyüme beklentisini yıl içinde değiştirip yüzde 3,2’ye indirdi. 2023 için büyüme beklentisini ise yüzde 2,7 olarak açıkladı. Diğer yandan Türkiye İstatistik Kurumu, 2022’nin ilk dokuz ayında ülkemizde gayrı safi yurt içi hasılanın 2021’in aynı dönemine göre yüzde 3,9 arttığını açıkladı. Diğer bir deyişle ülkemiz, küresel öngörülerden daha yüksek seviyede bir büyüme sergiliyor. Ülkemizin önde gelen kuruluşlarından Yıldız Holding de bu tabloyu destekler şekilde henüz kesinleşmemiş 2022 konsolide cirosunda yüzde 70 büyüme öngördüğünü açıkladı. 

Yıldız Holding ihracat konusunda da ülkemizin yüzünü güldürüyor. Türkiye’de üretip dünyanın dört bir yanına gönderdiği ürünler sayesinde, Kasım 2022 itibarıyla Holding’in ihracatı 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 106 gibi ciddi bir artış kaydetti. 

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Mehmet Tütüncü, Holding’in 2022 yılı faaliyetleri ve 2023 hedefleri hakkında şunları söyledi: 

“İhracat gücümüzle ülkemize ekonomik katkı sunmaktan iftihar ediyoruz”

  • Yıldız Holding’in ana faaliyet alanları gıda ve perakende; biz de enerjimizi ve projelerimizi ağırlıklı olarak bu alanlara yönlendiriyoruz. Odaklandığımız alanlarda kaynak yaratmaya ve organik büyümeye devam ediyoruz.
  • Gıda sektöründe kurucu markamız olan Ülker’in yanı sıra McVities ve GODIVA gibi küresel markalarla faaliyet gösteriyoruz. Bunlar sadece Yıldız Holding için değil, Türkiye için de global olarak iftihar edebileceğimiz markalardır. 
  • Perakendede ise ŞOK Marketler, Bizim Toptan ve franchising modelinde faaliyet gösteren SEÇ Market ile Türkiye genelinde kesintisiz büyüme kaydediyoruz. Bugün ŞOK Marketler’in mağaza sayısı 10 bini aşarken, SEÇ Market ağı 2022 yılının ilk dokuz ayında 480 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayısını 2 bin 200’ün üzerine çıkardı. 
  • Online perakendede CepteŞOK ve eStar organizyonumuzla bu alanda güçlü bir zemin oluşturduk. Ayrıca girişim sermayesi şirketimiz Gözde Girişim çatısı altında da büyüme potansiyeli gördüğümüz alanlara yatırım yapıyoruz. 
  • Odaklı, vizyoner ve inovatif çalışmalarımız sonucunda henüz kesinleşmeyen rakamlara göre 2022’nin tamamını kapsayan konsolide ciromuz 170 milyar TL’ye ulaşacak. Bu da önceki yıla oranla yüzde 70 büyüme anlamına geliyor.
  • Yıldız Holding sadece ciro açısından değil, istihdam ve ihracat açısından da kayda değer bir büyüme sergiliyor. Türkiye bizim üretim ve Ar-Ge üssümüz. Türkiye’deki fabrikalarımızda üretilen ürünler, dünyanın dört bir yanında ‘Made in Türkiye’ etiketiyle tüketicilerle buluşuyor.
  • Bu tesislerimizde imal ettiğimiz ürünleri bilhassa Kuzey Amerika, Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya’ya ihraç ediyor; böylece Türkiye ekonomisine de önemli katkılar sağlıyoruz. 
  • Kasım 2022 itibarıyla ihracatımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 106 artış göstererek 11,2 milyar TL olarak gerçekleşti. İhracat gücümüz sayesinde Türkiye’ye ekonomik katma değer kazandırmakla iftihar ediyoruz.
  • Beraberinde, istihdam konusunda da ciddi bir sorumluluğumuz var. Global bir Türk şirketi olarak 75 bin çalışana sahibiz. Çalışanlarımızın 12 bin 400’ü yurt dışında, 62 bin 600’ü ise Türkiye’de bulunuyor. Özellikle perakende şirketlerimizin istihdam kapasitesi son derece yüksek. Yeni mağazalar açıldıkça istihdama katkımız da artıyor.
  • Yıldız Holding’in konsolide rakamlarının yanı sıra bazı şirketlerimizin verilerini de paylaşmak isterim.
    • Ülker, McVitie’s ve GODIVA gibi büyük markalarımızı bir araya getiren pladis şirketimiz, ciromuzda en büyük paya sahip. 2022’nin ilk dokuz ayı itibarıyla pladis’in konsolide cirodaki payı yüzde 40’a ulaşıyor.

    • Perakende şirketlerimiz olan ŞOK Marketler, Bizim Toptan ve SEÇ Market’in payı yine 2022’nin ilk dokuz ayında yüzde 39 oldu. 

    • Birkaç öngörümüzü de paylaşayım: 2022 sonu itibarıyla ŞOK Marketler'de önceki yıla göre artı ya da eksi yüzde 5 olmak üzere yüzde 100, Bizim Toptan’da 95, Ülker’de ise yüzde 110 büyüme tahmin ediyoruz. 

    • Taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarında ülkemizde ve dünyada tüketicilerin en çok tercih ettiği, pazar lideri markalara sahip Kerevitaş, 2022 yılını büyümede yeni bir rekorla kapatmayı hedefliyor.

    • Ev dışı tüketim sektörünün öncü markalarından g2m’in, 2022 yılındaki yüzde 120 seviyesinde başarılı ciro büyümesini bu sene d devam ettireceğini öngörüyoruz. 

“2023 hedefimiz: 250 milyar TL ciro ve 10 bin kişiye ek istihdam”

  • 2023, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100’üncü yılı olması itibariyle hepimiz için oldukça önemli bir sene. Önümüzdeki dönem ülkemizin küresel arenada daha da güçlü konuma gelmesine katkıda bulunmaya, ihracat ve üretimle Türkiye’ye katma değer sağlamaya devam edeceğiz.
  • Bu yaklaşımla, 2023’te 250 milyar TL ciro ve yaklaşık 10 bin kişiye ilave istihdam amaçlıyoruz. 
  • Hedeflediğimiz bu büyümenin sürdürülebilir olması yatırımlardan geçiyor. 2023’te Türkiye’deki yatırımlarımızı 2022’ye göre yüzde 76 artırarak 4,4 milyar TL’ye çıkarmayı planlıyoruz. Dünya genelinde yeni coğrafyalara yapacağımız yatırımlarla da Türk bayrağını yurt dışında daha çok sayıda fabrikada ve tesiste dalgalandırmak istiyoruz.